Poročamo: Seminar Film Marketing Illustrated – uporabni namigi za učinkovito digitalno promocijo filma

/
V času 21. Festivala slovenskega filma (FSF) je v Portorožu potekalo mednarodno strokovno usposabljanje MAIA Workshops za obetavne producente s podporo MEDIA. Motovila (CED Slovenija) je skupaj z MAIA Workshops, FSF in Re-Act, tudi domači strokovni javnosti omogočila udeležbo v enem delu sicer zaprtega usposabljanja: strokovnem seminarju o trženju in promociji filmov britanskega strokovnjaka za digitalni marketing Daniela Díaza.

Poldnevnega seminarja, ki je potekal 14. septembra, se je udeležilo več kot 50 slušateljev, ki sta jih uvodoma pozdravili Sabina Briški Karlić iz Motovile (CED Slovenija) in Graziella Bildersheim iz MAIA Workshops.

Predavatelj Daniel Díaz je splošni uvod v filmski marketing temeljil na že znanih ključnih pojmih kot so SWOT analiza izdelka z benchmarkingom oz. primerjalno analizo filma v kategoriji že obstoječih podobnih filmov. K temu je dodal premislek o tipičnem predstavniku ciljnega občinstva konkretnega filma (npr. kakšni so njihovi interesi, kje gledajo filme, katere spletne strani in vplivneže spremljajo itd.) in temu primernem vizualnem in verbalnem pozicioniranju (za kakšen ton komunikacije so dojemljivi in kako ga dosežemo z orodji, kot so poster, trailer, spletni in družbeni mediji, vsebine iz ozadja ustvarjanja filma itd.). Pri tem je pomembno komunikacijske cilje promocijske kampanje zastaviti glede na razpoložljive kanale sporočanja in predvsem upoštevajoč vse faze t. i. »gledalčevega potovanja (audience journey)«: (1) ozaveščenost o obstoju filma, (2) razmislek in upoštevanje pri izbiri, (3) prepričanje o potrebi/želji ogleda, (4) priporočilo drugim in (5) sledenje filmu tudi po ogledu.

Navedene teoretične pristope je predavatelj utemeljil s praktičnim primerom iz lastnega profesionalnega življenja, s poudarkom na značilnostih, ki so pogoste tudi pri promociji slovenskih filmov. Gre za primer filma Cameleon (r. Jorge Riquelme Serrano) kot zahtevne drame z elementi trilerja, v režiji mednarodno neznanega režiserja iz male države (Čile), ki pa je mednarodno premiero doživel na londonskem filmskem festivalu.

V nadaljevanju se je Daniel Díaz s praktičnimi primeri podrobneje posvetil aktualnim digitalnim platformam in načinom promocije glede na pozitivne in negativne lastnosti Facebooka, Twitterja, Instagrama, in Reddita.

Facebook je platforma, na kateri ima veliko različnih generacij uporabnikov  svoj profil in je zato odlična za nagovarjanje točno določene ciljne skupine ter testiranje vsebine in vizualnega gradiva predvidene komunikacijske kampanje. Hkrati pa njegovi algoritmi delujejo tako, da je doseg objave večji, ko je kampanja plačana.  V mislih je treba imeti tudi dejstvo, da so boljše pozicionirane vsebine, ki temeljijo na uporabi novejših funkcionalnosti (npr. Facebook video), iskanje (interesnih) skupin oz. vsebin pa je težje kot pri drugih platformah.

Twitter je zelo pogovoren, a tudi avtoritaren medij, čeprav zadnje čase manj aktualen. Zaradi dogajanja »v živo« je odličen, ko kampanja zahteva nenehno objavljanje vsebin.

Instagram počasi prevzema pomen, ki ga je do nedavnega imel Twitter. Gre za izjemno vizualno platformo, ki filmskim ustvarjalcem omogoča odlično promocijo npr. prek fotografij s snemanja, je pa zato priporočljivo imeti profesionalno pripravljeno vizualno gradivo. Instagram je najbolj priljubljen med mlajšimi uporabniki ter omogoča dostop in nagovarjanje ravno tega občinstva. Njegova prednost je tudi, da je integriran v platformo Facebook in je odprte narave: omogoča prosto in preprosto iskanje in najdljivost vsebin.

Reddit je šesta najbolj obiskana spletna stran na medmrežju (statistka velja za ZDA), kar nazorno govori o njegovem vplivu in dosegu. Gre za kurirano spletno stran, kjer ima aktivna skupnost uporabnikov izjemen vpliv, saj s svojimi glasovi uporabniki odločajo o tem, katere vsebine se bodo na platformi sploh pojavile in si glede na popularnost izborile boljšo pozicijo. Na Redditu ni prostora za plačane vsebine oz. karkoli, kar ima elemente marketinga ravno zaradi vpletenosti uporabnikov v procese odločanja. Zato je vsebine, ki so primerne za plasiranje na to platformo, treba dobro pripraviti upoštevajoč stil komunikacije, ki je značilen ali nagovarja pripadnike posameznih nišnih (interesnih) podforumov.

Navedene prednosti in slabosti so ponazorjene na primerih digitalne promocije in distribucije iz prakse: festivalska promocija in takojšnja dosegljivost filma na Netflix-u (Calibre), izključno digitalna promocija kratkega filma (Captcha), uspešna izvedba kampanje z izkoriščanjem vidnosti na platformi Reddit (Lobster) ter sodelovanje s fani in ustvarjalci ob promociji dokumentarnih filmov o nekoč popularni glasbeni skupini (#BSBTheMovie) in obeleževanju 50. obletnice serije Star Trek (For The Love of Spock).

Daniel Díaz je filmski producent in neodvisni marketinški svetovalec z večletnimi izkušnjami v digitalni distribuciji in trženju filmov. Uspešno jih je nabiral kot vodja trženja in razvoja občinstev pri globalni streaming platformi We Are Colony ter kot vodja digitalnih promocijskih kampanj za filme kot so 12 let suženj (12 Years a Slave), Jekleni mož (Man of Steel), Svinjarija (Filth) idr.