MEDIA e-novice 2. marec 2017

/

Vsebina februarskih novic:
Sveže iz Ustvarjalne Evrope
Evropski filmski forum na festivalu v Vilni
Uspeh filmov s podporo podprograma MEDIA v Berlinu
Bančna posojila za KUS najprej v Španiji, Franciji in Romuniji
Tunizija v Ustvarjalni Evropi
Studio Virc in Enabanda na EAVE, Documentary Campusu in Zagrebdoxu
Dogodki
Strokovni dokumentaristični maraton na FDF
Zdaj je čas: Skupaj ovrednotimo Ustvarjalno Evropo!
Poročamo: Narativni pristop v videoigrah
Evropski filmski forum na Berlinalu 2017
Razpisi
MEDIA usposabljanje
Ali ste vedeli?
19. FDF ne bo gostil filmov na temo beguncev in migracij
Drugi mednarodni filmski festival Kinotrip – mladi za mlade
Društvo slovenskih režiserjev podelilo Štigličeve nagrade za režijo
Konferenca »Key Trends of the TV, film and VoD sectors«
Brskamo in beremo
Analiza obiska evropskih kinematografov: Slovenija beleži 14,5 % porast prodaje vstopnic


SVEŽE IZ USTVARJALNE EVROPE

Vilnus

Evropski filmski forum na festivalu v Vilni
Festival ali “Kino Pavasaris” je eden izmed največjih kulturnih dogodkov v Litvi, ki je lani privabil kar 113.000 filmskih navdušencev in s podporo Ustvarjalne Evrope MEDIE predstavi več kot 200 filmskih naslovov v različnih sekcijah. Letošnji festival bo 6. aprila v okviru industrijske sekcije “Meeting Point Vilnius” gostil tudi Evropski filmski forum na temo obetavnih filmskih talentov iz malih evropskih držav. V tem kontekstu je za naš prostor zanimiva festivalska sekcija New Europe – New Names, tekmovalni program debitantskih filmskih ustvarjalcev iz Srednje in Vzhodne Evrope. Med njimi je z LUX finalistom Razredni sovražnik leta 2014 sodeloval tudi Rok Biček.
bERLIN
Uspeh filmov s podporo podprograma MEDIA v Berlinu
Nagrade je prejelo kar pet od osmih MEDIA podprtih filmov, ki so sodelovali v tekmovalnem programu. Zlatega medveda za najboljši film je prejel madžarski film Teströl és lélekröl/On Body and Soul, režiserke Ildike Enyedi (na sliki). Srebrnega medveda pa so prejeli filmi: Félicité (režija Alain Gomis), Pokot/Spoor (režija Agnieszka Holland), Toivon tuolla puolen /The Other Side of Hope (režija Aki Kaurismäki) in Ana, mon amour (Călin Peter Netzer). Čestitamo tudi Maruši Majer, ki je na Berlinalu prejela nagrado za vzhajajočo filmsko zvezdo!

CERSA in Bpifrance sta prvi banki, ki sta z Evropskim investicijskim skladom (EIS) podpisali sporazum o jamstveni shemi, ki s pomočjo Ustvarjalne Evrope omogoča posojila ali jamstva za pobude malim in srednjim podjetjem iz kulturnih in ustvarjalnih sektorjev v teh dveh državah. Pravkar pa smo izvedeli, da je tudi romunska banka Libra Internet Bank ravno danes z IES podpisala podoben sporazum, ki bo kulturnemu in ustvarjalnemu sektorju v Romuniji zagotovil 10 milijonov evrov posojil.

Tunizija v Ustvarjalni Evropi

Evropska komisija je na seznam t. i. tretjih držav, ki lahko sodelujejo v programu Ustvarjalna Evropa, dodala še Tunizijo. Podprogram MEDIA bo za Tunizijo le deloma dostopen, in sicer skozi podporo za usposabljanje, festivale, filmsko izobraževanje in dostop do trgov.
Studio Virc in Enabanda na EAVE, Documentary Campusu in Zagrebdoxu
CED Slovenija z veseljem spremlja slovenske avdiovizualne ustvarjalce, ki se s svojimi projekti udeležujejo mednarodnih usposabljanj in mreženj – tokrat poročamo o uspehih Studia Virc in Enebande.

euFilm-Contest

Spletni kviz: znanje o evropskemu filmu vas lahko popelje v Cannes!
Preizkušnja za mlade ljubitelje in poznavalce filmske umetnosti traja do 17. marca.


DOGODKI

banner-media-fdf2

Strokovni dokumentaristični maraton na FDF
Motovila / CED Slovenija v sodelovanju s produkcijsko hišo Petra Pan Production na letošnjem Festivalu dokumentarnega filma v Ljubljani prireja serijo štirih strokovnih predavanj uveljavljenih domačih in evropskih ustvarjalcev. Predavanja so namenjena zainteresiranemu strokovnem občinstvu, mladim ustvarjalcem, študentom in ljubiteljem dokumentarnega filma in so brezplačna (obvezne so predhodne prijave):

16. marec ob 17.00 – Jasna Krajinovič (Belgija / Slovenija):
Zakaj dokumentarni film ni reportaža?

18. marec ob 16.00  – Petra Seliškar & Brand Ferro (Slovenija / Makedonija):
Umetnost prpovedovanja (študija primera Moj narobe svet s projekcijo)

20. marec ob 16.00 – Boris Mitić (Srbija)
Karikatura dokumentarne filmske industrije

21. marec ob 16.00 – Martichka Bozhilova (Bolgarija):
Preživetveni priročnik za ustvarjalce in producente dokumentarnih filmov

Rok za prijavo udeležbe: 15. marec do 15. ure, in sicer obvezno prek prijavnega obrazca na spletu CED Slovenija s pripisom naslova predavanja, na katerega se prijavljate.

Zdaj je čas: Skupaj ovrednotimo Ustvarjalno Evropo!
Evropska komisija med 23. januarjem in 16. aprilom 2017 izvaja javno posvetovanje, da pridobi vaše mnenje o izvajanju programa Ustvarjalna Evropa. V tej luči ekipa Motovile (CED Slovenija) za povabljene prejemnike sredstev Ustvarjalne Evrope organizira debato o izvajanju programa. Namen internega srečanja je skupaj z izkušenimi predstavniki slovenskih organizacij, ki so že sodelovali v Ustvarjalni Evropi, ovrednotiti pozitivne plati programa in razmisliti, kako bi ga bilo mogoče izboljšati.

Poročamo

Poročamo: Narativni pristop v videoigrah
Videoigra je zapleten skupek elementov, nekateri izmed njih – na primer naracija – pa se dotikajo tudi drugih umetnosti, predvsem filma, književnosti, gledališča in tudi glasbe. Na CED MEDIA predavanju Mirka Stojkovića »Narativni pristop v videoigrah«, ki je 16. februarja v soorganizaciji s Games Slovenia potekalo v ljubljanskem kreativnem centru Poligon, so udeleženci imeli priložnost slišati osnovne elemente pripovedovanja prepričljive interaktivne zgodbe in oblikovanja junaka, ki ga igralci videoigre privzamejo.

Evropski filmski forum na Berlinalu 2017
Sabina Briški se je v imenu Motovile/CED Slovenija v Berlinu udeležila Evropskega filmskega foruma v organizaciji podprograma MEDIA Ustvarjalne Evrope. V fokusu sta bili aktualna tematika masovnih podatkov v filmski industriji ter predstavitev dosežkov podprograma MEDIA, posnetek konference pa je na voljo na zgornji povezavi.


RAZPISI

Spodaj navajamo vse trenutno odprte roke:

MAREC
Razvoj videoiger 2017 (ROK: DANES, 2. marec 2017)
Filmsko izobraževanje 2017 (ROK: DANES, 2. marec 2017)

APRIL
Razvoj posameznih projektov za leto 2017 (ROK: 20. april 2017)
Filmski festivali 2017 (ROK: 27. april 2017)
Distribucija – avtomatska podpora 2017 (ROK: 28. april 2017 – generiranje sredstev)

MAJ
Mednarodne TV produkcije 2017 (ROK: 25. maj 2017)

JUNIJ
Distribucija – selektivna podpora 2017 (ROK: 14. junij 2017)

AVGUST
Distribucija – avtomatska podpora 2016 (ROK za ponovno generiranje: 1. avgust 2017)

OKTOBER
Distribucija – shema prodajnih zastopnikov 2016 (ROK za ponovno generiranje: 3. oktober 2017)


MEDIA USPOSABLJANJA IN POVEZOVANJA

Spodbujamo udeležbo predstavnikov avdiovizualnega sektorja na programih usposabljanja in mreženja s podporo podprograma MEDIA. Opise in informacije o vseh programih poiščite na www.creative-europe-media.eu, spodaj pa vas opozarjamo na bližajoče se roke izbranih programov:

Usposabljanje
Za režiserje in producente: Balkan Documentary Center Discoveries 2017, Rok za prijavo: 6. marec 2017
Razvijte celovečerni ali kratki film na treh MIDPOINT delavnicah, Rok za prijave: 15. marec 2017
CICAE 2017 – Usposabljanje za profesionalce na področju art kina, Rok za prijavo: 15. marec 2017
DYFF 2017 za organizatorje filmskih festivalov, Rok za prijave: 24. april 2017
Usposabljanje za projekte virtualne resničnosti, Rok za prijave: 28. april 2017
FRAME – restavriranje/digitalizacija AV vsebin, Rok za prijavo: 1. maj 2017

DRUGE PRILOŽNOSTI

Odprte prijave za DocsBarcelona 2017, Rok za prijavo: 1. marec 2017
Pridruži se ekipi 13. Kino Otoka!, Rok za prijavo: 7. marec 2017
Scenarnica 2017 – Od ideje do scenarija za celovečerni igrani film, Rok za prijavo: 17. marec 2017

DRUGI VIRI FINANCIRANJA 

Redni letni javni razpis za sofinanciranje filmskih festivalov v Republiki Sloveniji za leto 2017
Rok za prijavo: 13. marec 2017
Priložnost za mlade ustvarjalce iz regije: Best Pitch 2017
Rok za prijavo: 15. marec 2017
Javni razpis za odkup AV del neodvisnih producentov (serija mladinskih oddaj)
Rok za prijavo: 20. marec 2017
Javni razpis za odkup AV del neodvisnih producentov (serija otroških oddaj)
Rok za prijavo: 20. marec 2017


ALI STE VEDELI?

19. FDF ne bo gostil filmov na temo beguncev in migracij
Simon Popek, programski direktor Festivala dokumentarnega filma (15.–22. marec 2017, Cankarjev dom, Ljubljana) pravi, da so tej temi letos namenili t.i. študijski dopust, vsekakor pa ne bo manjkalo družbenokritičnih dokumentarcev. Na spletni strani že lahko preverite izpostavljene filme, celoten program pa bo objavljen 7. marca. Motovila / CED Slovenija v okviru festivala za vas organizira in vljudno vabi na že omenjeni Strokovni dokumentaristični maraton v okviru FDF. Se vidimo!

Drugi mednarodni filmski festival Kinotrip – mladi za mlade
Med 29.  marcem in 1. aprilom bo v Ljubljani potekal drugi festival Kinotrip. Mladi člani filmskega kluba, ki delujejo pod okriljem ljubljanskega Kinodvora, so izbrali filme o mladih raznolikih zvrsti, žanrov, vsebin, barv in okusov ter držav sveta, program pa popestrili še s kratkimi filmi mladinskih filmskih ustvarjalcev. Spremljevalni program festivala se s predfestivalskimi delavnicami začenja že 18. marca.

Društvo slovenskih režiserjev podelilo Štigličeve nagrade za režijo
Med nagrajenci je tudi režiser Žiga Virc za celovečerni igrano-dokumentarni film »Houston, imamo problem!« (2016). Film je leta 2012 prejel sredstva programa MEDIA za razvoj in je bil letošnji slovenski kandidat za tujejezičnega oskarja.

Konferenca »Key Trends of the TV, film and VoD sectors«
Glavne teme konference, ki je del  25. letnice Evropskega avdiovizualnega observatorija, in bo v Strassbourgu potekala 16. marca, bodo porast ponudnikov videov na zahtevo (VoD) in njihov vpliv na filmsko industrijo, trendi v TV oglaševanju, povečana koncentracija t.i. panevropskih medijskih hiš in posledice teh dogajanj na evropsko pravno ureditev področja.

 


BRSKAMO IN BEREMO

Analiza obiska evropskih kinematografov: Slovenija beleži 14,5 % porast prodaje vstopnic
Evropski avdiovizualni observatorij je v okviru 67. Berlinala objavil analizo obiska evropskih kinematografov v letu 2016. Zabeležen je največji obisk po letu 2004. V primerjavi z 2015 je bilo prodanih 16 mio več vstopnic (1,6% porast). Leta 2016 je bilo tako skupaj prodanih kar 994 mio vstopnic. Govorimo lahko o homogeni rasti, saj upad beležimo le pri petih državah članicah EU. Slovenija beleži 14,5 % porast prodaje, kar skupaj znaša 13 mio prodanih vstopnic. Največji porast prodaje pa opažajo na Češkem (20,6 %) in Slovaškem (23,4 %).

MEDIA e-novice