Pripoved dokumentarista – poročilo

/

Seminar Pripoved dokumentarista je v organizaciji Centra Ustvarjalna Evropa in Slovenskega filmskega centra potekal 15. in 16. marca, kot del strokovnega programa 18. Festivala dokumentarnega film. Cilj dogodka, je bil v okviru festivala zagotoviti prostor za refleksijo položaja domačega ustvarjalnega dokumentarnega filma in mladim obetavnim ustvarjalcem ponuditi prostor za učenje oz. izmenjavo izkušenj z bolj izkušeno domačo dokumentarno ustvarjalko, Petro Seliškar (Petra Pan Film).

Mednarodno uveljavljena slovenska režiserka in producentka je 56 udeležencem predstavila svoja dela, izkušnje in ustvarjalna obzorja. Petra je, kot nacionalna koordinatorka za evropsko združenje European Documentary Network najprej na kratko predstavila glavne statistike stanje dokumentarnega filma v Sloveniji in Evropi ter povzetek kino in televizijske distribucije dokumentarnih filmov.

V dvodnevnem seminarju je z ustvarjalnega vidika bil predstavljen ključni del priprav na snemanje filma – raziskava kot njen najpomembnejši del, kot tudi izbira same teme filma. Razmejena sta bila dva pristopa: reportažni (TV) pristop od ustvarjalnega dokumentarnega pristopa (slednji je prav tako edini upravičen do podpore programa Ustvarjalna Evropa – MEDIA za razvoj). Poudarek je bil na vizualni naraciji in kako temo prinesti do gledalcev oz. je predstaviti (kar je bilo podprto z ogledom številnih primerov evropskih dokumentarnih filmov) ter kako izbrati in delati z ekipo in glavnimi liki. Petra je predstavila lastne izkušnje s pripravami strategij razvoja in pakiranja projektov ter seveda iskanja financ, kar pa je bilo dodatno dopolnjeno s predstavitvami mednarodnih možnosti v okviru programov usposabljanja s podporo Ustvarjalne Evrope – MEDIE: številne možnosti za usposabljanje in mreženje češkega Inštituta za dokumentarni film (ExOriente Film, East Silver, KinDok, East Doc Platform, East European Forum, Project Market, Doc Tank) je predstavila njegova nekdanja sodelavka Nadina Štefančič, medtem ko je izkušnjo razvoja filma skozi mednarodno usposabljanja Balkan Documentary Center Discoveries predstavila Marija Zidar režiserka slovenskega MEDIA podprtega dokumentarca v razvoju »Krvno maščevanje« (produkcija Vertigo).

Nacionalne možnosti financiranja je predstavila Nerina Kocjančič iz Slovenskega filmskega centra, kriterije za uspešno črpanje evropske podpore programa Ustvarjalna Evropa – MEDIA v okviru podpore za producente oz. sheme za razvoj samostojnih filmskih projektov ter mednarodnih možnosti za usposabljanje in vire za nadgrajevanje znanj pa je približala Sabina Briški, vodja za podprogram MEDIA pri CED Slovenija.

Dogodek je zaživel kot prostor mreženja in izmenjave idej, saj so se udeleženci s projektnimi idejami predstavili, izmenjevali izkušnje, dileme in tudi kontakte za bodoča sodelovanja. Nova platforma slovenskih dokumentaristov pa je zaključena z jasno poudarjeno željo in potrebo po dodatnih programih in mreženjih te vrste.

Komentarji udeležencev:

  • Seminar je bil zelo koristen. Nadgradil bi ga le v smislu poglobitve v projekte participantov.
  • Izbor primerov je bil odličen in je lepo prikazal diverziteto avtorskih načinov naracije.
  • Seminar mi je še bolj približal dokumentarni film, spoznal sem par ljudi, katere nameravam kontaktirati in z njimi sodelovati. Na splošno sem bil zelo zadovoljen z gosti in samo tematiko, ter tudi mreženjem.
  • Nadaljevanje osnove seminarja “Pripoved dokumentarista” si predstavljam v bolj praktični, hands-on obliki, kjer bi Petra pomagala z nasveti in vodenjem pri posameznih projektih udeležencev. Ali pa bi se praktično vsi skupaj lotili novega dokumentarca.